Waarom onderzoek naar PCOS?

In Nederland hebben 5 tot 10% van de vrouwen last van PCOS. Dit betekent dat waarschijnlijk tussen de 425.000 en 850.000 vrouwen last (of last hebben gehad) van PCOS.

We zoeken naar een betere behandeling voor vrouwen met PCOS en werken mee aan het testen van medicatie die wellicht PCOS in de toekomst kan verminderen.

Voor Stichting PCOS Nederland is wetenschappelijk onderzoek de basis voor al ons werk. Zonder onderzoek staan ontwikkelingen stil. Onderzoek geeft vrouwen met PCOS zicht op verbetering. Stichting PCOS Nederland stelt hoge eisen aan onderzoeken. Zoals het betrekken van patiƫnten, samenwerking tussen onderzoeksinstellingen en onderzoek dat mensen en dieren zo min mogelijk belast.

Hieronder kan jouw onderzoek omtrent PCOS staan. Stuur ons een mail naar stichtingpcosnederland@gmail.com en wellicht kunnen wij je helpen! Wij kunnen dit delen op de website en/of onze social media kanalen.